В СВЕТА НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО!


Начало | ЕСКД | Регистрация | Вход
Меню

Моят въпрос
Полезен ли е сайта за Вас?
Всички въпроси: 843

Статистика

Всичко онлайн: 1
Гости: 1
Ползователи: 0

Форма на входа

  Устройство на ЕСКД

           - подобно е на устройството на двигател за постоянен ток (ДПТ) с последователно възбуждане;


             - различия:


                  * магнитната система и на статора е събрана от дискове, защото магнитният поток е променлив;


                  * комутацията е усложнена от променливия ток, което налага да се използват допълнителни полюси с листов строеж при големите машини, а при малките – да се използват четки с увеличено съпротивление

                       

          - магнитните потоци, създадени от статорната и роторната намотки, са възбудени от един и същи ток и ако се пренебрегнат загубите в стоманата може да се приеме, че те са във фаза;

            

          - при взаимодействието им се създава еднопосочен въртящ момент Мt с променлива стойност показан на фигурата;

          - Мt  съдържа една постоянна във времето величина Мtср и една променлива - Мt пр, която се променя с два пъти по-голяма честота, от тази на захранващото напрежение;

          - ако се сравнят моментите на ДПТ и ЕСКД то може да се запише:

                                          М / Мt = 0,7

  Качества на ЕСКД

           - може де се изработва за големи честоти на въртене (до 20 000 min-1);

             - механичната характеристика на този двигател е мека и силно се влияе от натоварването (виж фигурата);

           - регулиране на честотата на въртене се постига чрез изменение напрежението: с автотрансформатор (електрически транспорт); с потенцио-метър (битова техника); управляем полупроводников регулатор (електри-чески инструменти);

          - малките двигатели се включват директно към захранващата мрежа, а мощните – с понижено напрежение.









Часът и датата са:

Брояч:


 
Поиск


инж. Мария Гроздева © 2024г.